Rått på Jakta (04.09.2022)  6

Höhenmeter 1.550m
Besteigungen Jakta (1.589m) 04.09.2022 14:10
Besuche anderer PBE Parkering Jakta (36m) 04.09.2022 17:19

Etter at turen til Rondane lørdag ble kansellert pga sykdom for kompisen kl 05. lørdag morra, ble jeg jo litt oppgitt. Gadd ikke reise dit alene og googlet værmeldinger. Vestlandet!!!! Bare sol! Ringte kona som var på hyttetur og hadde hatt fest der. Hun var ikke veldig begeistret for å bli vekket tidlig... men med litt overtalelse... så ble det tur. Og hvilken tur det ble!! 40 mil i bil... pytt.. pytt. Hun var svært skeptisk til mitt turvalg, men var såpass positiv at hun ville prøve. Jakta skulle være et utfordrende fjell, men vanskelig og heftig var det egentlig ikke. Overraskende greit egentlig, bare man ser bort i fra antall høydemetre...

Selv kona synes det var "helt greit". Vil vel si at skogspartiet var det mest utfordrende på hele turen. Vått, sølete og klinete.. og faktisk litt skummelt enkelte plasser om du sklei...Kona fikset ALT helt til skogspartiet ned igjen. Begynte å bli så sliten og så etterhvert ut som om hun led av en alvorlig muskelsykdom.!! Sjanglet og ustø, falt i Lyngen og brukte rumpa for å komme seg trygt ned flere steder.

Rimelig fornøyd da hun kom til bilen. En tålmodighetsprøve for meg dette, men stolt over at hun fikset det. Over 9 timer på turen er mye, men HUN fikset det etter mye masing og mye motivering fra meg. Hun var nær ved å gi opp flere ganger de siste 300hm i ura til toppen. Hun så liksom ikke vitsen ved det hele, men det gjør jo VI... tindrranglere. Greit å komme opp til varden, men SE deg liksom rundt... for et vanvittig land vi har! For en utsikt!!! Helt rått. Dette lever iallefall jeg lenge på. Har drømt om Jakta i flere år og nå ble det virkelighet. For et vær! Vel.. kan vel si det slik.. kona skal ikke opp igjen og trolig heller ikke på Slogen ��Likevel.. stolt og fornøyd.

Slogen og Smørskredtindene

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.