Reinsjøfjellet i Overhalla (23.08.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Reinsjøfjellet (726m) 23.08.2022 17:21
Jeg kjørte til Skistad ved Øysletta og fulgte bomveien (vipps) inn til Tømmersjøen p-plass. Fra parkeringen fulgte jeg en vei (stengt med bom) opp til hyttefeltet og videre oppover langs en meget godt tilrettelagt sti helt opp til stidelet vest for Grytsjøen. Denne etappen kunne man med fordel brukt sykkel. I krysset tok jeg til høyre og fulgte merket sti til jeg hadde passert Finntjønnin. Ut av stien til høyre like etter vannene og forsøkte å finne en god linje opp til toppen herfra. Terrenget her oppe er temmelig kupert, så det ble mye opp og ned samtidig som jeg hadde litt tidspress i forhold til mørket. Det ble en litt sen start denne ettermiddagen. Omsider kom jeg da frem til toppen hvor jeg tok meg en liten matbit og nøt utsikten. Sola var nesten på vei ned allerede, så jeg kunne ikke drøye for lenge! På tilbaketuren valgte jeg å gå på nordsiden av Finntjønnin, noe som var et mye bedre veivalg! Med litt småløping nedover rakk jeg heldigvis å komme meg ned til den brede, gode stien ved Grytsjøen før det ble for mye skumring! Ved bilen kunne jeg puste ut etter en god ettermiddagsøkt, og en kommunetopp rikere:)
God plass på Tømmersjøen p-plass. Veien opp videre er stengt med bom.
Det er godt opparbeidet sti helt opp til Grytsjøen
Fra sørenden av Finntjønnin retning Reinsjøfjellet
Utsikt østover mot Geitfjellet fra fortoppen til Reinsjøfjellet
Reinsjøfjellet i Overhalla
Snart solnedgang på toppen
Fra nordenden av Finntjønnin
Fine farger på vei ned mot bilen