Tverrfjellet 130/404 (07.08.2022)

Written by TRefsnes (Trine) GSM

Ascents Tverrfjellet i Trysil (1,209m) 07.08.2022 11:25
Visits of other PBEs Tverrfjellsetra (sør) p-lomme (825m) 07.08.2022 10:19

Litt ekstra kjøring etter gårsdagen, men pytt pytt.
70 kr i bompenger opp til Tverrfjellsetra, og usikker på om det var verd pengene.
Bilen fikk kjørt seg, og på vei opp grudde jeg meg allerede til nedturen i forhold til å møte annen bil.
Etter mye humpetitten parkerte jeg ved Tverrfjellsetra sør.
Super sti, meget godt merka. I et lyngfelt lå to gutter i telt, de hadde tenkt å gå ned på andre sida etter toppen. Jeg sa det godt mulig var at det gikk, men viste de på kartet at det ikke var inntegnet noen sti der og anbefalte de å returnere samme vei.
Blåste litt på toppen så vi gikk ned med en gang. Masse multer enkelte plasser.
På vei ned møtte jeg et par, og hun hadde sett det sto ei trønderregistrert bil på plassen, hun var fra Lundamo men hadde hytte i området
Nedturen gikk fint, eller så bra som det kunne gå, møtte ingen biler. Satte snuten mot Otta der jeg skulle møte JohnTiger (John Bårdset) for videre tur.