Hallingnatten (05.08.2022)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Hallingnatten (1,314m) 05.08.2022 10:45

I går ettermiddag kjørte jeg ned til Nesbyen for å handle. Jeg så da at det var svarte skyer som nærmet seg fra nord, så da ble det ikke flere turer den dagen. Jeg så imidlertid på værmeldingen at det skulle ble finvær i neste dag, så jeg kjørte opp til turstart for Hallingnatten i går ettermiddag. Ikke før hadde jeg parkert, så ble det et realt skybrudd, men det ga seg utover kvelden. I dag våknet jeg endelig til sol, og da var det stas å gå på tur

Fra parkeringsplassen og opp lia der stien går opp på fjellet
Kun en sti å velge i, og den var skiltet, så det ble en lett start
Etter snaue to hundre høydemetre bikket jeg kanten opp på fjellet og så at det var mange fine små topper innover her
Skilt i stikryss lengre opp, hvor jeg gikk til høyre opp en fjellrygg. Senere kom jeg ned stien jeg kunne valgt til venstre
Det gikk en del rein i terrenget som ikke lot seg stresse av meg
Toppen av Hallingnatten og mot Reinsjøen
På returen fulgte jeg en  sti som gikk bratt ned mot sørsiden av Øyvatnet
På returen fulgte jeg en sti som gikk bratt ned mot sørsiden av Øyvatnet
Da var jeg tilbake til sti krysset, og da var det strake vegen heim at