Høgknøsen (04.08.2022)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Ascents Høgknøsen (705m) 04.08.2022 14:03

Jeg kjørte opp Kynnstadvegen til vinterparkeringen, og selv om det sto skilt at veien var stengt tok jeg sjansen på å kjøre videre til jeg kom ut på Renosveien som jeg egentlig burde valgt (bomvei som jeg betalte når jeg kjørte ut der). Kjørte opp til venstre tredje avkjøring etter Høkmyra. Tok det pent med min Proace da det var litt forhøyning i midten av veien, som ledet opp til to hytter og en gammel traktor, som ikke så ut til å være mye i bruk. Her startet blåmerket trase neste til toppen.
Valgte meg ut Høgknøsen i dag både pga pf, at jeg mente å ha lest at toppen hadde bra utsikt og at det var sti nesten til toppen. Utsikten viste seg ikke å stemme da det var en ordinær skogstopp. Er nok jeg som blander sammen med en annen topp i Elverum. Det var uansett en fin og lettgått tur hvor mesteparten gikk på blåmerket traktorvei/sti. Siste biten ble bushet til toppen men også her var det nokså lettgått og slakt.