En solid innertier - Titinden (31.07.2022)  6

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Vinkfjorden (1m)
Endpoint Sandbakken (1m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Lassvikfjellet (527m) 31.07.2022
Titinden (1,038m) 31.07.2022
Titinden fortopp (1,031m) 31.07.2022
Visits of other PBEs Titinden klyvepunkt (925m) 31.07.2022

Norges største pf-topper
31.7.2022

Truls sørget for båt, gjestehuset hadde ledig rom, og værgudene var med oss. Litt ekstra spenning var knyttet til Multindan (1049) og Titinden (1038). Det var ingen turrapporter eller annen info å finne om disse to. Steigen-fjella på østsiden av Nordfolda er et utilgjengelig område som nåes lettest med båt. Båtturen over Nordfolda til Vinkfjorden var unnagjort på en halvtime. Vi hoppet i land og fortøyde båten på lavvann. Det ble en kronglete start i tett skog opp til Meraftasskaret. Midtpartiet bestod av et grønt gressteppe opp til berget. I bratthenget fikk vi øye på noen små varder nedenfor svaene. Øverst var det bare å klore seg fast i diverse bergsprekker. Observerte to rapellfester som var gått ut på dato for lengst. I det vi ankom fortoppen ventet et dropp på ca 7 meter. En smal hylleformasjon førte oss ned på trygg grunn. En fantastisk tind og utsikten som en drøm. En boks med våre navn ligger og venter til neste besøk. Østtoppen er 1 meter lavere og nåes lettest fra Vinkfjordbotn. Måtte etterhvert slite oss løs fra et perfekt hvilested og forberede returen ned svaene. To slynger på 6 meter kom godt med. Et par rapeller hadde gjort det litt enklere, men tauet lå igjen nede. Paal Andre returnerte til båten, mens jeg og Karoline la ruta over Lassvikfjellet og gikk ned til Sandbakken. // Båtturen utgjorde 28 km t/r.

Dronefilm - https://www.youtube.com/watch?v=m8PFyVfIRBk

Heftig!

Written by heisim 01.08.2022 16:06

Vakre og luftige bilder. Ser utrolig flott ut, og ganske bratt (sikkert ikke for hvem som helst dette). Værgudene var med dere igjen :)

Sv: Heftig!

Written by otto 05.08.2022 22:19

Takk for hilsen. Joda en fin dag i nord.

Innertier

Written by PeakFloyd 31.07.2022 22:23

Slenger meg bare på for å gratulere med en vanvittig flott topptur. Dronebildet fra øst, minner om sørre nål, nydelig. God tur videre.

Sv: Innertier

Written by otto 31.07.2022 22:33

Takk for det. Denne tinden var det klasse over. Mye snacks i Steigen.

Titinden

Written by otto 31.07.2022 22:09

Takk for det Johan. En av de råeste profilene på et fjell i dette land. Husker vi kikket mot Titinden da vi besteg Helldalisen

Til junior og senior

Written by Svg222 31.07.2022 22:07

Dere er gærne. Nydelig å se :D

Sv: Til junior og senior

Written by otto 09.08.2022 20:45

Neida Sven, kompisen din hadde full kontroll og vinket oss opp.

Titinden

Written by JoSo 31.07.2022 21:49

En fantastisk innertier både tur- og værmessig for Karoline, Paal og Otto :)