Bovški Gamsovec (13.07.2022)

Written by AWurst (Adam Waarst)

Ascents Bovški Gamsovec (2,392m) 13.07.2022

Efter en hård/sen tur på toppen af Mangart(2677) aftenen før var dagens mål egentlig Triglav(2864), Sloveniens national top. Desværre var ben og hovedet ikke til denne udfordring idag. Istedet besluttede vi at vi selvfølgelig skulle se nærmere på den flotte dal hvor Prag ruten til Triglav begynder. Derfor vandrede vi udfra parkeringspladsen ved 09 tiden og begav os op i dalen. Det fantastiske syn af dalen og de høje toppe gav lidt ekstra kræfter. Vi besluttede os at sætte et nyt mål som blev Luknja(1766) sadlen mellem Triglav(2864) og Pihavec(2419). Det blev en langsom og hård opstigning i 38 grader men op kom vi og tog os en velfortjent lunch pause. Efter at have kigget på kort og holdt næsten 1 times pause havde vi nye kræfter og besluttede at give os i kast med toppen Bovški Gamsovec. Den nåede vi senere og kunne nyde udsigten til Triglav på afstand. Alt i alt en dag der endte godt ud selvom det ikke lige var hvad vi havde planlagt hjemmefra.