Store Austanbotntind (28.07.2022)

Written by haugert (rune haug)

Ascents Store Austanbotntinden (2,204m) 28.07.2022
Vestraste Austanbotntinden (2,020m) 28.07.2022
Vestre Austanbotntinden (2,100m) 28.07.2022

Store Austanbotntindtur med Line Marie i Jotunheimen Arrangement AS

Makalaust godvær gav oss ei sein start, kl 1200 fra Bergdalsbandet. Det var ei stund siden Line Marie hadde gått turen, så det var fint å få frisket opp turens partier og muligheter for å gjøre den effektiv.
Fylling av vann ved Dåpsvannet og en liten pause på «1800-metern» gjorde susen oppover. Vi gikk direktevarianten opp, det var en stund siden jeg hadde gått den også, da jeg synes omklyvningene er ganske så morsomme å gå.
Det var flere lag i aksjon, men hadde egentlig forventet at det var flere på en slik dag.
Etter 3,5 times innsats sto vi på toppen, vi så alt som var å se! Grei retur, litt venting sånn at andre lag fikk gjøre sakene sine.
Tilbake på Vestre ble det å ta fram kokeutstyr og lage pølsefest, det ble både grill og winer �
Med tidsbruk på rett over 7 timer hadde dagen vært bortimot perfekt på fjellet.
Det ble mange bilder og filmsnutter på turen, fikk laget et par fine reels i etterkant, disse kan sees på IG til Jotunheimenarr.