Rundtur ved Lemonsjøen, Tesse og over Veslvassfjellet (19.07.2022)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Lemonsjøen fjellstue (917m)
Endpoint Lemonsjøen fjellstue (920m)
Characteristic Bike trip - off-road
Ascents Veslvassfjellet (1,192m) 19.07.2022

Parkering ved Lemonsjøen fjellstue. Syklet veien over hyttefeltet, ned på stien mot Slombhaugvegen, og gjennom campingplassen på Randsverk. Deretter et lite stykke langs riksvegen før jeg tok av opp mot Villasætri. Inn på en litt knotete sti oppover der til jeg kom inn på en fjellveg. Ned fjellvegen og til høyre på Grothovdvegen. Fulgte den hele vegen til enden langs Tesse. Utrolig mye knott der!
I enden av vegen gikk det sti videre og lenger nord kom jeg inn på Djupvikvegen. Fulgte den frem til Endsætri der stien over Veslvassfjellet mot Lemonsjøen startet.

Det ble en fantastisk fin sykkeltur over eggen på Veslvassfjellet og helt ned til Vellesætri ved Lemonsjøen.

Deretter fulgte jeg stort sett den samme traseen som jeg har tatt utallige ganger, nemlig skiløypa rundt Lemonsjøen.