NL-B tur (13.12.2012)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Ascents Signal de Botrange (694m) 13.12.2012
Vaalserberg (322m) 13.12.2012

Kveldstur til NL og B sine nasjonstopper.

Var en tur på jobb i Battice (Herve) i Belgia. I følge google map var det kun 40 min kjøring fra Vaalserberg. Ikke GPS i leiebilen, men fant frem til slutt. Ikke så mye å se da det var sen kveld og mørkt.

Dårlig mobilbilde av Drilandepunkte

Kjørte fra Nederland sin topp, kjørte litt på måfå da karte var svært grovt i målestokken. Det var mye snø da bakkene begynte, så ikke skiltet ved siste veikryss da det var dekt av snø. Fant ut at jegvar kommet forlangt da jeg kom til neste veikryss. Kjørte tilbake og fant riktig vei, men nå snødde og blåste det kraftig. Kom meg opp til Signal de Botrange med et nødskrik på dårlige vinterdekk, eller var det sommerdekk. Trappa opp til 700hm var snødekt og glatt, det så ut til at den var brukt som akebakke. Kom meg trygt tilbake til Battice og en god natt søvn før flyturen heim neste dag.

Trappa en sen kveld i snøvær