Store Smørstabbstind 2208moh (20.07.2021)  5

Written by Gutu2108 (Gunde Tumelionis)

Start point Krossbu
Endpoint Krossbu
Ascents Vest for Leirvatnet (1,723m) 20.07.2021
Store Smørstabbtinden (2,208m) 20.07.2021

Startet fra Krossbu rett før 10.00. I starten er stien fin og det er mange varder å følge. Det er først når man kommer til fotenden av fjellet, at det blir litt vanskelig å finne stien. Stedvis ganske bratt og mye løs ur. Da vi gikk, var vi uheldige og fikk masse tåke akkurat da. Vi så ikke mer enn en meter foran oss, noe som var litt ubehagelig. Selv om det var vanskelig å se stien, er det ganske opplagt hvor man skal gå. På toppen skal man være ganske forsiktig hvis det er mye tåke, men ellers er det veldig fint å sitte der og spise matpakken sin. På vei ned er det bare å ta det rolig med tanke på den løse ura. Når man er nede i enden av fjellet er det en veldig fin tur tilbake igjen.

Da vi gikk det i slutten av juni var det minusgrader så det er viktig å kle seg godt.

Her er vi på toppen.

På vei ned så forsvant tåken og vi kunne se toppen.