SÅAFANJUENIE (DOMFJELLET) (NAMSSKOGAN 11 AV 48) (16.07.2022)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Rappbekken (Nessanveien) (228m)
Ascents Domfjellet (629m) 16.07.2022

Kjørte etter E6 til Brekkvasselv i Namsskogan Kommune. Like etter sentrum til venstre etter Nessanveien. Dette er en gratis kommunal vei. Fulgte denne veien i 11 kilometer. Parkerte ved RAPPBEKKEN. Den store elva Nessaelva ligger på venstre side. Fint å gå opp på høyre side av Rappbekken. Men det er en del vindfall her, så disse unngikk jeg på tur ned. Etter å ha kommet over tregrensen passerte jeg det store vannet 554. Passerte enda et vann og gikk i flott terreng opp til toppen av Domfjellet. Det trigonometriske punktet på toppen ligger 80 meter fra høyeste punkt som ikke har noen markering. Flott utsikt mot andre ville fjell i området. Værmessig var det veldig kaldt i dag med bare 6 grader og delvis yr på toppen. Men det fantes ikke fluer, mygg og klegg i dag. De har vett nok til å holde seg i skjul i slikt vær. 6,5 km. T/R.
Statistikk: Trøndelag 808 av 1558

Flott utsikt mot Storhaugen og andre fjell i vest. På andre siden av Nessaelva.