Reinebringen (10.07.2022)

Written by vemundmathiesen (Vemund Mathiesen) GSM

Ascents Reinebringen (448m) 10.07.2022

Etter bommerten med ferga ut fra Forsfjorden tidligere på dagen (Hermannsdalstinden) ble det noe tight tidsskjema denne dagen. Original plan var ei tidlig ferge til Bodø for å treffe moren min som var innom, men vi bestemte oss heller for en kort tur og kveldsferge tilbake. Da er Reinebringen nærliggende. Forlenget parkeringa vår på galleriet (anbefales), og tok turen derfra bort til trappene.

Flott i Reine

Ble harde tak i solsteika opp sherpatrappene, og kjente godt på både sykdom som hang igjen pluss turen dagen i forveien. Uansett oppe etter ikke alt for lang tid, og tok de obligatoriske bildene. Vurderte å ta turen videre til Reinekallen, men vi følte den ikke helt i dag. Kløv heller opp på den østre toppen der det var langt mindre folksomt enn resten av egga. Ble noen flere bilder her før vi gikk ned igjen og hastet bort til fergeleiet for å komme oss i kø. Her var det allerede stappfullt selv om forrige ferga gikk en time før, så åpenbart at alle ikke fikk plass på forrige. Heldigvis kom vi med neste ferge, og ankom Bodø i nattetimene før vi tok fatt på kystriksveien sørover.

Klyving opp til den mindre frekventerte østtoppen