Viktjernhøgda (12.07.2022)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Viktjernhøgda sør (330m) 12.07.2022 10:16
Viktjernhøgda (331m) 12.07.2022 10:32

Her kjørte jeg Måstadveien til endes hvor det var greit å parkere. Fulgte traktor vei opp til Måstadtjern for deretter å følge stien langs vannet. Stien ble mer og mer utydelig. Jeg skulle tatt av tidliger, men det var greit å over den mosekledde haugen før jeg fant stien igjen
midt på myra. Fulgte deretter rydelig sti fram til grusven. Denne stien må være en gammel ferdselvei, merket med skilt Trøgstadstien. Deretter grusveien opp til tårnet. Deretter fulgte jeg god og tydelig sti helt til neste topp. Samme vei tilbake, men istedet for å ta stien til høyre til Måstadtjern, fulgte jeg stien rett fram og kom fram nede ved ved parkeringsplassen. For å finne stien opp må en ta til høyre akkurat ved grusveien inn til hytta. Stien er ikke merket hvor en skal ta av. Fin tur!

Måstadtjern.
Vikstjern.
Hrt tar en av stien opp til Felehøgda.
Trøgstadstien som jeg fulgte.
Her kom jeg ned inn til høyre her. Grusveien opp til hyyta til venstre her.