Brendøyknuten på Andabeløya i Flekkefjord (05.07.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Brendøyknuten (206m) 05.07.2022 19:56
Dagens siste tur gikk med ferje fra Abelnes over til Andabeløya, hvor vi parkerte like ved en fotballbane. Fra omtrent samme sted gikk det en merket sti som vi fulgte helt opp til toppen av Brendøyknuten. Fin tur i nydelig skogsterreng hele veien, og åpent og fint på toppen med spesielt god utsikt mot sørvest. Den eneste ulempen er at vi hadde fått flere titalls flått på oss da vi kom tilbake til bilen som vi forsøkte å børste av oss med en gang. Heldigvis tok vi en ekstra grundig sjekk senere på kvelden hvor det dukket opp nye 8 flått som hadde gått klar av den første kontrollen...tror vi satser på tur i vintermånedene når vi skal prøve oss på naboøyene her!
Fra ferjekaia på Abelnes ser vi hele Andabeløya. Brendøyknuten er bak til høyre på øya.
Fin sti som følger øya på langs helt frem til toppen
Cecilie nærmer seg toppen
Flott utsikt fra Brendøyknuten på Andabeløya
Utsiktspunktet på Brendøyknuten, selve toppunktet ligger i krattet ut av bildet til høyre