Bodø: Mjønestindan og Kistrandtindan (01.07.2022)

Written by elots GSM

Start point Heggmoen (39m)
Endpoint P-lomme ved Rv80 (4m)
Ascents Yttertinden (912m) 01.07.2022 11:21
Midtitinden (1,058m) 01.07.2022 12:24
Innertinden (982m) 01.07.2022 13:52
Kistrandtindan (979m) 01.07.2022 14:25
Nok en nydelig dag for tur. Starta turen fra Heggmoen og gikk på god sti et godt stykke inn mot Mjønesskaret. Var lagt ut lange klopper over myrene i starten på turen. Fint å gå innover i dalen, og flott utsikt underveis tilbake mot Vatnvatnet og Steigtinden
I skaret mellom Yttertinden og Midtitinden gikk jeg rett på et rypereir. Rypa løp av gårde for å lede meg vekk fra reiret, før hun etterhvert snek seg tilbake da jeg var på trygg avstand
Fra Yttertinden er det flott utsikt til Sjunkhatten nasjonalpark
I sør skimtes Børvasstindane og Lurfjelltinden
Er på vei opp til Midtitinden og ser over til Innertinden
Siste bit opp til Midtitinden
Fremdeles noen lange snøpartier igjen ved Midtitinden som var fine å skli på nedover.
Utsikt fra Kistrandtinden
Tilbakeblikk mot Innertinden og Midtitinden  fra Kistrandtinden
Tilbakeblikk mot Innertinden og Midtitinden fra Kistrandtinden
Fant aldri noe sti ned fra Kistrandtinden. Satte derfor kursen rett nedover, og tok etterhvert sikte på ryggen sør for Mølnelva ved ca 450 moh. Fulgte elva ned til Rv 80 og det avtalte hentestedet.