Berrfjell (24.06.2022)

Ascents Berrfjell (1,060m) 24.06.2022 10:36
Visits of other PBEs Parkering Berrfjell (562m) 24.06.2022 10:36
Postkasse på toppen

Etter St.Hansfeiringen vår ved elven i går, kjørte vi tilbake og tok av opp Hæstadvegen. Vi var veldig spent på om vi klarte å ta av fra Fjellgardsvegen og opp Hæstadvegen, da vi så at dette kunne bli et problem da vi kjørte inn dagen før. Bobilen vår er veldig lav under og her så det ut til å være stor "subbefare", men det gikk på millimeteren og vi kjørte opp de bratte bakkene og opp til den flotte parkeringen. For et sted å stå, med den utsikten!! Bestemte oss med en gang for at her skulle vi sove i natt.
Skiftet til turtøy og fulgte skiltene og den gode stien oppover. Stien går i et flott terreng hele veien og jeg nøt hvert sekund. Her var også en del marihånd og mye sommerfugler. Da vi kom over tregrensa hadde vi utsikt hele veien. Vi satt leeenge på toppen og nøt den flotte utsikten. Gikk ned igjen samme stien og gikk bort i elven ved p-plassen for å vaske oss. Her var det et lite vannfall som fungerte fint som dusj og der jeg kunne vaske håret.
Nøt kvelden og utsikten her oppe. Dagen etter kjørte vi hjem og jeg mener disse turene til fjellene her inne i Fyresdal, er noen av de fineste fjellene jeg har gått. Noen supre dager der vi også var heldige med været, selv om det var en del vind. Gleder meg til å komme inn igjen i området her vest i Fyresdal.
Nydelig terreng oppover. Første gløtt av fjellet