Storhøa og Korsberghøa i Alvdal (05.10.2021)

Written by Line GSM

Ascents Korsberghøa (1,429m) 05.10.2021
Storhøa (1,518m) 05.10.2021
Startet fra Dølbekksætran og fulgte sti til skaret mellom Rundsteinhøa og Storhøa. Med min sedvanlige flaks hadde jeg ikke noe utsikt nå heller. Fortsatte videre til Korsberghøa, og heldigvis klarnet det litt opp, og jeg kunne se litt mer rundt meg. Fra siste høa tok jeg sikte på T-stien fra Korsberghytta til Dølbekksætran. Like nedenfor toppen skled jeg ørlite på en flat stein, og da foten fikk brått feste igjen, kjente jeg at noe flyttet på seg i kneet. Pussig nok ble det ikke vondt før jeg kom ut på grusveien, men til gjengjeld ble smerten intens. Uheldigvis hadde jeg tatt på meg å jobbe nattvakt om kvelden (til tross for at jeg hadde ferieuke), og det var bare å stille med smertestillende innabords. Senere MR viste at menisken hadde røket tvert av, og det ble ikke mange turene resten av høsten, heller ikke jobbing. Fikk ryddet litt opp og fjernet både meniskbiter og bruskbiter i kneet under en operasjon i november, men helt bra ble det ikke.
Litt utsikt ved Rundsteinhøa før inn i tåkehavet.
Storhøa 1518 moh.
Korsberghøa 1429 moh.
Fortsatt lykkelig uvitende om hvilken begredelig fortsettelse av høsten det skulle bli.