Einunnfjellet (22.06.2022)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Nordkampen (1,170m) 22.06.2022 11:48
Einunnvarden (1,211m) 22.06.2022 12:41

På Ørnkletten så jeg at melkebilen kom inn til Ørnklettsætran for å hente melk, og jeg tenkte det var flaks at jeg ikke møtte den på tur ut, da veien var dårlig og smal, og jeg hadde tilhenger. Det gikk heldigvis fint å kjøre, da jeg ikke møtte noen på tur ut. Jeg stoppet rett ved der kartet viste at det skulle ta av en sti opp mot Einunnfjellet, men jeg fant ingen sti, så det ble å finne sitt eget råk opp lia

Tilbakeblikk i det jeg kommer ut av skogen, og det blir litt lettere å gå
Jeg siktet meg inn på Nordkampen. Det var tungt å gå i terrenget her, og stien så jeg ikke noe til
På denne morenerygget kunne jeg følge et sauetråkk noen meter
Fra Nordkampen og inn Einunndalen
Det måtte bli en tur bortom antennetoppen, da denne er svært synlig fra riksveien nede i dalen
Dimensjoner på denne
Fra dalsiden gikk det en vedlikeholdsvei opp. Jeg får teste den med motorsykkelen en annen gang
Fra en annen liten topp hadde jeg flott utsikt mot Savalen
Ned mot Alvdal og Tron
Da blir neste topp selve Einunnvarden