Nakholmen, store og lille Herbern (17.11.2012)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Herbern Lille (6m) 17.11.2012
Nakholmen (13m) 17.11.2012
Store Herbern (5m) 17.11.2012

Igjen skikkelig drittvær med god vind noe sjø og sludd/haglbyger som gikk over til striregn. Men et par timers padletur var flott når man kan holde seg tørr og varm. Gikk i land først på Store Herbern og opp på det jeg mener er toppen i sør på øya. Et skikkelig villniss av et kratt forhindret meg fra å gå over hele øya. Øya er ikke noe å trakte etter og best egnet for de fugler den sikkert er fredet for. Fikk ikke lagt inn denne toppen i peakbook da den var for nær Lille Herbern med omtrent samme høyde. (oppdatert ettersom noen har lagt inn toppen)

Deretter over til Lille Herbern og opp på en overaskende høy knaus midt inne i båtopplaget. De ca 6 m er overaskende høyt for resten av øya med restaurant er bare et par meter over havet og denne knausen er nesten vanskelig å se midt mellom hus kratt og båter i opplag.

Så over til Nakholmen som har en flott utsiktstopp i sør med utsikt over hele innseilingen til Oslo.