Blåkollen 117/404 (13.06.2022)

Written by TRefsnes (Trine) GSM

Ascents Blåkollen (1,579m) 13.06.2022 09:59
Visits of other PBEs Straumbu parkering (709m) 13.06.2022 10:01

Første tur med "ny" hund, Flaks som er en Jack Russell på 3 år.
Kjørte fra Trondheim søndag etter jobb, overnattet i telt på Skogli camping i Sollia.

Dagen etter kjørte jeg tilbake til Straumbu, og startet turen derfra. Flott terreng, og fint vær store deler av turen. Fin sti, unntatt siste stykket da det gikk i terrenget. Blåste fælt på toppen, så returnerte ned med det samme.

Gikk fint med hund, men hunden var slettes ikke glad i reinmose, så på tur ned fra Blåkollen la han seg rett ned og nektet og gå det siste stykket ned til stien. Så da måtte matmor bære 8 kg terrier et lite stykke.

Hadde jeg skulle gått denne turen en gang til, ville jeg gått opp samme vei som jeg gikk ned der man tar av fra stien.

Glemte å slå av tracking på parkeringen mens jeg styra ved bilen og drakk en pepsi max, turen går godt på ca 8 timer.