Storfjellet (11.06.2022)

Ascents Eidjordfjellet (215m) 11.06.2022
Storfjellet (415m) 11.06.2022
Visits of other PBEs Storfjellet Panorama (401m) 11.06.2022

Etter altfor mange dager uten mulighet for litt frisk luft (jobb, jobb og kona jobb, jobb) fikk jeg muligheten til å ta en liten tur før mer jobb. I dag var det lettest å få til uten bil så muligheten for et helt nytt fjell var ikke til stede. Valget ble da det jeg trodde skulle være to små turer men jeg hadde tenkt feil i hode om hvor langt turen til storfjellet var (og hvilken fjelltur jeg egentlig var på veien til). Når jeg begynte å gå gikk det opp for meg at det ikke kommet til å bli to turer i dag men bare en. Det var ganske så fint innover, litt flyvende insekter som heldigvis ikke stakk eller bitt og overskyet vær. Turen gikk bra, fikk litt vondt oppover i beinene men siste 2 km ned begynte foten å gi meg problemer igjen. Hvis ikke nye sko hjelper er jeg litt redd det ikke blir så mange turer som jeg hadde håpet på i år. Vi får krysse fingrene.

Jeg har vært her i fjor tror jeg og da kom fra andre siden (uten sti). Denne veien var finere men det var litt artig å ta et fjell fra to ulike sider.