Treriksrøysa (09.06.2022)

Visits of other PBEs Treriksrøysa p.plass (85m) 09.06.2022 14:06
Treriksrøysa Norge, Finland, Russland (145m) 09.06.2022 15:27
Treriksrøysa (146m) 09.06.2022 15:27

På bobilferie i Øst-Finnmark. Kjørte sørover fra Kirkenes og nesten inn til Nyrud innerst i Pasvik. Tok av på grusveg et par km før Nyrud. Etter en time og 22 km på en veldig dårlig grusvei kom vi frem til parkeringsplassen ved veiens ende. Kjøring videre herfra var kun tillatt for forsvaret. Grei merking til Treriksrøysa herfra. Over myrene var det bygd plankebroer for forsvarets ATV’er. Men det var stedvis veldig mye vann. Så dersom en ønsker å gå tørrskodd til treriksrøysa, er det kun solide fjellstøvler som duger. Vel 5 km frem til grenserøysa mellom Norge, Finland og Russland.
To hyggelige norske soldater var ved grenserøysa og passet på at vi overholdt de strenge grensereglene mot Russland.
I det fine været ble det en lang kaffepause ved grenserøysa.
Gikk samme rute tilbake til parkeringsplassen.
Nina var med på denne flotte og spesielle turen i grenselandet.

God merking til Treriksrøysa fra parkeringsplassen
Godt tilrettelagt sti til Treriksrøysa
Treriksrøysa. Norge til venstre og Russland til høyre for grensegata
God informasjon om hva som var tillatt og ikke