Bjørgafjell i Lindås (11.11.2012)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Bjørgo i Lindås (200m)
Endpoint Samme (200m)
Ascents Bjørgafjell (354m) 11.11.2012 15:35

BJØRGAFJELL I LINDÅS

Etter turen i opphholdsvær til Djupedalseggene kjørte jeg videre til denne toppen som ikke ligger så langt unna. Tok av fra E39 vestover mot Hindenes. Etter Bjørndalsvatnet tok jeg av på en ny sidevei (grus) som jeg fulgte til den slutter ved den øverste gården på Bjørgo ca. 200 moh. God P-plass/snuplass like før siste huset. Start kl 1520. Gikk gjennom en grind over våt innmark og fulgte lite brukt traktorveg/sti helt opp til 200m før toppen der veien slutter ved et gjerde. Bjørgafjell består av en lite, granskog-kledd kolle med trig-merke på GPS 6729077 304155. Brukte 15 min opp hit. Fin utsikt NV over Hindeneshalvøyen og mot Djupedalseggene mot nord. Men nå var det begynte å regne med tilsvarende dårlig sikt så det var bare å komme seg tilbake til bilen. GPS turdata: 2.6 km, 40 min tur, 166 hm. Enkel og grei liten tur som jeg gjerne tar om igjen i godvær!