To topper, en i Alvdal, og en i Rendalen. (07.06.2022)  5

Ascents Bellingan (1,140m) 07.06.2022 11:33
Måna (1,117m) 07.06.2022 12:32

I grenseland

Vi er inne i en flott periode med nydelig vær. Det var god temperatur, og sola skinte fra blå himmel. Jeg kjørte opp ved Jutulhogget, og parkerte der stien kommer inn på veien. Der er det en slags parkeringsplass. I starten var det tett småskog, etterfulgt av ei hogstflate før jeg kom inn i gammel furuskog. Det er tydelig sti til snaufjellet. Opp til Måna er det sti hele veien.

Start
Måna
Noen har gått fra vedreset sitt
Bellingan. Utsikt nordover
Utsikt sørover. Nordisætervola (1032 m) sees til høyre på bildet.
Tron har fremdeles litt snø på seg
Rondeslottet
Heipiplerke
Tydeligvis nok vann i Glomma..
Utsikt mot Jutulhogget
Bellingan sett fra Måna
Stien opp til Måna.Rendalen på venstre side, og Østerdalen på høyre side. Her skulle jeg kose meg med litt mat. Maten lå igjen hjemme..
Alltid trivelig å treffe den tillitsfulle lavskrika. Den dukker som regel opp i høyereliggende gammelskogen.