Storemyrknuten (06.06.2022)

Written by olgamariet (Olga Marie Torsvik) GSM

Ascents Storemyrknuten (531m) 06.06.2022

Tredje og siste Agdertopp for denne pinsa: Storemyrknuten :D
Og for en skjelden gangs skyld var det merka løype hele veien opp.
Tørt og fint i været, så myrer var ikke noe problem. Jeg var veldig glad i utgangspunktet, for teltstedet vi valgte ut ved et vann like ved, viste seg å være ved en beverbolig. Så helt utenom planen havna vi i beversafari midt på natta. Der snakker vi dream come true for naturelskere <3

Neste overraskelse kom da vi oppdaget at det var en annen bil på parkeringsplassen. Kan ikke skryte av at det er crowded på kommunetopper vanligvis...
Så tuslet vi oppover, og veien/stien var god. Det meste av oppovermeterne blir tatt med en gang, like greit å bli ferdige med dem ;) Vi tok den anbefalte ruta, altså en loop utenom direktelinja til topps. Ikke skjønner jeg hvorfor det er anbefalt rute, direkteveien ned igjen var like fin.
På toppen møtte vi et hyggelig par som fortalte at de hadde gått Agders høyeste for flere år siden. Da kunne vi innhente litt inspo fra dem.

Veldig fin og lettgått tur. Digg å ikke busje med GPS for en gangs skyld!