Øytopper i Aure (04.06.2022)

Written by Hawkeye (Finn Olav Ulvund) GSM

Ascents Korsbekkfjellet (694m) 04.06.2022
Rottøyhaugen (225m) 04.06.2022

Korsbekkfjellet:

Parkerte her

Parkerte på parkeringslomme langs fv. 6190 ved Lindåsen. Fulgte dårlig skogsbilvei noen hundre meter til fots, før vi gikk inn på rødmerket sti som går hele veien til toppen. Er skiltet fra fylkesveien. Søkkvått i terrenget til godt over tregrensa, videre var det lettgått i åpent landskap. Returnerte samme vei.

Tid: 2 t 49 min
9,06 km

Rottøyhaugen:

Leste den gode beskrivelsen til Knut Sverre (som vi vanligvis gjør i forkant av øytopper), og viste dermed eksakt hvor vi skulle starte på denne turen. Andre traktorvei på høyre side av Rottøyvegen var vårt startsted. Den ligger ca 900 meter fra fylkesveien. Vi fulgte denne mot toppen, men den ble mer en sti enn en traktorvei. Ekstremt gjørmete og vått i terrenget her. Tok noen bilder på toppen, og returnerte pronte. Nede ved bilen gikk det en liten halvtime til å pelle av flått fra klærne våres. Videre til nærmeste vaskemaskin for dekontaminering av bukse og jakke.