Langtur hjemmefra via Solvika og Blåfjell (04.06.2022)

Written by vegardfj (Vegard Fjeld) GSM

Start point Frogner (43m)
Characteristic Jogging
Ascents Blåfjell (462m) 04.06.2022 12:16
Storhaug (297m) 04.06.2022 12:41
Visits of other PBEs Lensmannseter - Vealøs p-plass (220m) 04.06.2022 10:38
Blåfjellhuken (454m) 04.06.2022 12:16

Tok meg en lang løperundtur hjemmefra denne formiddagen. En ganske varm dag, så var viktig å få i seg nok væske underveis. Løp på veien over dalen og inn i stiene på Sneltvedt. Deler av stien mellom Sneltvedt og Setervegen (mot Lensmannsseter) var nesten grodd igjen, da det er laget en skogsbilveg som ender opp lenger nede i Setervegen. Lett å miste hvor den egentlige stien gikk, pga skogsbilvegen.

Fra Lensmannsseter og til Kikut er det fine stier, og med unntak av litt tilgrodd etter Kikut, så er det stort sett fine stier også mellom Kikut og Solvika, via Fiskebekkåsen.

På Solvika var det fint å kunne fylle på flaskene mine, før ferden gikk videre langs Heivannet og opp til Blåfjell. Som alltid flott utsikt derfra. Tok "snarveien" ned kløfta til myra under, og ut på grusveien derfra.

Fra Kleven fortsatte jeg over Storhaug og ned Gunnborgdalen. Veldig frodig her nå.
Så tok jeg av stien mot Toras hytte ned mot Holmsvegen. Derfra var det strake veien hjem via gangveien langs Børsesjø.

Ble ikke stort mer enn ca 3 km asfalt på hele turen, resten sti og noe grusvei. Fantastisk flott stinettverk vi har her i området!

Fra Vealøs-stien mot Kikut. Blåfjell og Skrehelle midt i bildet.