Hægefjell og Brennstøylnuten fra utsikten i Vrådal (29.05.2022)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Brennstøylnuten (950m) 29.05.2022 07:50
Hægefjell (1,021m) 29.05.2022 07:50
Visits of other PBEs Vrådal Panorama topparkering (725m) 29.05.2022 07:50
Vrådal panorama bomveg (275m) 29.05.2022 07:50
Overnattet på parkeringen på toppen av Panorama. Det blåste ikke så gale der vi stod om kvelden, men i løpet av natten snudde vinden litt og jeg sov veldig dårlig. De hadde meldt regn utpå dagen og vi stod tidlig opp for å unngå dette. Men vinden skulle løye utpå dagen, så vi måte velge. Vi valgte vinden og kledde oss godt. Gikk innover merket sti, noen steder var den ikke så lett å følge pga. litt dårlig merking og svaberg. Fint å gå oppå høyden her med utsikt hele tiden. Men det blåste hardt. Da vi kom ned i skaret før vi skulle opp igjen mot toppen, var skiltet litt gjemt og vi lurte litt her. Fant det etter hvert og gikk opp bakkene til toppen. Der blåste det enda mer og oppholdet ble kort.
På veien tilbake gikk vi opp på Brennstøylnuten. Prøvde å ta snarveien siste biten til gapahuken på p-plassen, men der var det vått og vi ble våte de siste meterne frem til bilen. Jeg var skikkelig sliten da vi kom til bilen og måtte hvile før jeg vasket meg og spiste. Sovnet på vei hjem. MEN jeg klarte det!!!
I vinden på toppen
Første gløtt av Hægefjell
Molteblomst
Nede i skaret før den blåmerka stien som går opp på toppen
Utsikt fra Hægefjelltoppen
Brennestøylsnuten mot Nisser
Brennestøylsnuten mot Nisser og Fjone
Her går stien opp til Brennestøylsnuten, mens stien til Hægefjell går til høyre her
Gapahuken på p-plassen

Gratulerer med kremtopp

Written by siroho 29.05.2022 19:31

Dette så jo helt nydelig ut, lettgått terreng. Gleder meg til det er min tur.

Sv: Gratulerer med kremtopp

Written by LivogKristen 30.05.2022 16:00

Ja Sissel det var fint. Litt opp og ned, men mest bortover. Mye svaberg, men også overganger med litt "våtere" små partier. Fint å gå mot toppen og ha flott utsikt i alle retninger på veien.