Midtre Hammarsfjell og Ørnahammaren (20.05.2022)

Written by olgamariet (Olga Marie Torsvik) GSM

Ascents Midtre Hammarsfjell (269m) 20.05.2022
Ørnahammaren (267m) 20.05.2022

Kveldstur til Midtre Hammarsfjell og Ørnahammaren.
Kjørte via Hommersåk og videre utover Bersagelveien. Såg at det var en stistart rett før tjødna, men valgte å kjøre rett forbi å parkere. Fulgte en traktorvei et stykke innover. Hørte stemmer, og oppdaga etterhvert at det sto to karer på ei lita fjellhylle og diskuterte rappellering. Det kom aldri noe seaking denne aftenen, så antar at alt gikk vel med de.
Peila oss inn på en tålig grei sti, mulig dyretråkk. Valgte å gå nokså rett opp til Hammarsfjellet, og det var veldig offpist. Aldeles strålende altså :D Sånne turer liker vi!

Nydelig utsikt på Hammarsfjellet, her var det bare å glede seg til fortsettelsen.
En liten tur nedom skogen på en svært god sti, og plankekjøring opp til Ørnahammaren. At ikke denne turen er en av Sandnes sine ti på topp skjønner jeg ikke....! W-O-W! Flott utsikt, flott tur. Vi spiste kveldsmat med panoramautsikt.

Gikk stien ned igjen til tjødnet, så veien noen hundre meter bort igjen til bilen. Lettgått og kjekk tur. Nyyydelig med mai!