Rundtur via Tusentrinnstrappa og Gorgehornet (07.05.2022)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Kjødepollen (20m)
Endpoint Kjødepollen (20m)
Ascents Gorgeneshorn (517m) 07.05.2022 13:55
Visits of other PBEs Tusentrinnstrappa (70m) 07.05.2022 12:01

I dag ble en flott dag og tur sammen med Vinjar, Carla og Ove. Vi satte av Ove ved nordenden av Bekslevatnet på veien over mot Åheim. Han skulle sanke et par 50 pf topper og møte oss senere. Vi kjørte videre mot Kjødepollen. Underveis plasserte jeg ut sykkelen min ved Indre Skorge.

Det er 11 år siden sist jeg gikk Tusentrinnstrappene, og det var kjekt å gå her igjen. Det gikk som en lek med de to små. Stien videre etter vi var ferdig med trappene var gjørmete og våt, men den ble hakket bedre etter at vi var kommet opp i skaret og gikk videre mot Gorgehornet.

Vi tok oss en fin rastepause i sola på toppen med tid til leik, moro og energipåfyll før vi fortsatte ryggen nedover i retning Skorge. Vi traff på Ove bare 5 minutter etter vi hadde startet ned fra toppen. Vi fortsatt deretter i samlet flokk nedover mot Storevatnet. Etter en felles pause ved vatnet, tok jeg teten og jogget ned igjen til hovedveien. Det ble en fin medvindssykkeltur tilbake de ca 3 km til Kjødepollen, hvor jeg hentet bilen og kunne plukke opp resten av turfølget.

En frisk og fin turdag i ytre :-)