Brusaknuden Time og Hå kommune, 87/404 og 88/404 (31.10.2012)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Brusaknuden (430m) 31.10.2012
Brusaknuden Sørskråning (416m) 31.10.2012
Visits of other PBEs Brusaknuden p-plass (295m) 31.10.2012

Kjørte E39 sørover fra Stavanger mot Kristiansand frem til Bue der jeg tok til høyre på Fv 504 mot Varhaug til Mellomstrand som ligger mellom Oslandsvatnet og Mellomstrandsvatnet. Her tok jeg av til venstre oppover en grusvei gjennom beitemark der det var en flokk med store kyr som ikke hadde lyst til å flytte seg fra veien og frem til parkeringsplassen i enden av veien. Ved parkeringsplassen var det rødmerket sti mot Brusaknuden som jeg fulgte. Det regnet og blåste så ble ikke noe langt opphold på toppen, og var litt tåke så ble ikke super utsikt heller. Brukte under 30 minutter opp. Gikk på gps ned til den andre kommunetoppen her, Brusaknuden sørskråning, som er høyest i Hå kommune, som ikke var markert på noen måte som jeg kunne se, men tok ett bilde der gpsen sa stedet var. Gikk så tilbake til stien og fulgte denne ned til bilen igjen. Brukte 1 time t/r.