Merkelig Varde;-) (31.10.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Meskestadhøymyråsen (594m) 31.10.2012
Visits of other PBEs Bom til Hajeren på Hvittingfoss 31.10.2012

Buskerud pf 100 topp. Turfølge: Sniff:)

Du får ha god tur videre! Takk takk..:)

Vi kjørte av Rv 40 mellom Hvittingfoss og Hvål. Avkjøringen om mot Hajern, er merket med lite skilt nede ved hovedveien. Etter noen hundre meter kommer en opp til bom hvor det koster kr 50 (kun kort) å passerer. Veien var brøytet i dag, og det hadde kjørt noen biler opp eller ned før oss. Tipper denne veien blir brøytet vinteren igjennom:)

Vi kjører opp til Ulebergseter. Her er det snuplass og god plass for å stå med bil mens en er på tur. Jeg hadde med skiene, og det kriblet fært for å smelle dem på, og stake ivei med smil om munnen. Men snø forholdet var akkurat på grensen. Og da det begynner å regne, ja da ble det gode gamle: apostelens hester.

Vi valgte sti opp mot Skretaseter, men skar etter hvert i kompasskurs mot toppen, da terrenger var noenlunde åpent og snødekt lyng var helt ok å rusle i. Opp mot toppen var slakt og fint helt opp.

Oppe på toppen fikk vi se årets merkeligste topp varde:))) He he , neida det var nok bare en annen topp samler som var ute på tur:) (tipper jegerne som kom 20 min etter oss i sporene våre, fikk seg en: hmmmm, opplevelse! ;)

Vel vel, vi har det ikke mer moro en hva en lager selv......tjohoo!

Når vi gikk ned mot meskestadsetra, valgte vi en annen sløyfe ned. Dette for å prøve å finne stien som er merket over myra nedenfor. Vi så ikke noe til denne før vi var nede ved elva som dannes av vannet fra myrene ned mot Ulebergseter. Muligens lettere å se om ikke snyen hadde vært der... Uansett begge veier vi gikk var helt ok. Myra er sikkert en del våtere om sommeren;)