Loftet (30.04.2022)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Loftet (2,170m) 30.04.2022 15:08
Veslloftet (1,630m) 30.04.2022 15:41

Sist vi gikk Hafjell opp pratet vi om at det var på tide med en skikkelig Rando tur, og vi ble enige om en tur til Sognefjellet. I går kveld kjørte vi opp til Bøverkinnhalsen hvor jeg hadde fått lånt en hytte. Det var imidlertid ikke nok sengeplasser, så NEO og jeg sov i bobilen. Fra hytta var det ski out/inn i forhold til Loftet, så da var turvalget enkelt.
Det ble en flott turdag med perfekt vær og følge, etterfulgt av en kveld med god mat og hyggelig prat på hytta.

Turstart sånn passe ut på formiddagen. Det tar litt tid å mekke utstyret når man er mange på tur
Bratt start, men fast snø gjorde at det var ganske lett å gå
Her var det litt vel bratt og glatt, og litt vanskelig å få feste med stålkantene, så vi tok beina fatt noen meter opp steinura
Høyere opp var det løs snø og flotte skiforhold
NEO i det vi nærmer oss toppen
Hele gjengen på toppen av Loftet. Fra venstre: AS, NST, ID, GR, meg, TMT og NEO
Utsikt ned mot Bøverdalen
Etter mye flott aking ble det en liten bonustopp i form av en avstikker opp på Veslloftet