Dronningens utsikt (24.04.2022)

Written by torile (Liv Toril Embretsen) GSM

Ascents Nygårdseterberget (395m) 24.04.2022 13:30
Sæterberget (412m) 24.04.2022 15:28

Etter en lang dag med vedkapping lørdag, var planen hviledag på søndag. Men så var stolpekartet på Austmarka åpnet og jeg har aldri vært på Dronningens utsikt.. Kokte kaffe, smurte niste og reiste mot Austmarka. Mange biler på parkeringen da vi ankom. Litt kaldere trekk i lufta i dag, så vi startet i rask tempo for å få opp varmen. Den første delen gikk rimelig raskt, men tempoet dalte litt etter et par timer. Klar igjen etter en matpause. Kunne også i dag tatt smartere vegvalg og spart et par km. Sånn blir det når forarbeidet er fraværende og alt skal skje raskt. Smakte himmelsk med kaffe og kvikklunsj på Dronningens utsikt. Som bar navnet sitt med rette; nydelig utsikt over Møkeren og mot Sverige. Veldig fint tilrettelagt der med ei lita hytte og mange sitteplasser rundt omkring. En skikkelig fin plass!
Sola varmet på nedturen, men godt å komme til bilen. Og jammen hadde vi brukt 5 timer; en aktiv helg!