Storåsen i Skien (19.04.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Storåsen i Skien (211m) 19.04.2022 16:57
Visits of other PBEs Milekåsa p-lomme (70m) 19.04.2022 16:38
Etter turen til Kokleråsen og Dalskufjell sto tur til Storåsen på programmet. Jeg parkerte i krysset like ved Solheim gård da p-lomma som er markert på FB ble brukt til ved/tømmerhogst.
Jeg fulgte veien oppover lia og holdt til venstre i stidelet. Stien førte meg nesten helt opp til toppen, kun de siste hundre meterne måtte jeg ut i lyngen. Ingen utsikt fra toppen som kun var en kolle midt i skogen. Jeg så på kartet at muligheten for litt utsikt var betydelig større hvis jeg gikk et par hundre meter lenger mot nordøst. Dette stemte veldig bra, her var det også en tydeligere sti. Flott utsikt over gårdene i Dalsbygda og videre retning Skotfoss. Jeg fulgte den nyoppdagede stien tilbake igjen og kom snart inn på stien jeg hadde gått opp mot toppen.
Tydelig sti/vei oppover mot Storåsen i Skien
Noen hindringer underveis må man regne med:)
Storåsen i Skien
Flott utsikt fra den lille kollen NØ for toppen