Nordlandsfjellet (17.04.2022)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Halsen P plass (159m)
Endpoint Liland (32m)
Ascents Nordlandsfjellet (736m) 17.04.2022 11:57
Visits of other PBEs Hamarøyskaftet bomveg (160m) 17.04.2022 10:30
Halsen p-plass (160m) 17.04.2022 12:40

Tusletur med svigers fra parkering og inn til hvor en tar opp mot Nordlandsfjellet. I utgangspunktet var ikke dette planen, men en tur ned til fjorden. Dessverre slet noen med ryggen og dermed ville snu her.
Spurte derfor pent om jeg kunne ta en tur oppom Nordlandsfjellet og deretter bli henta på Halsen. Helt i orden.
Så kjørte på oppover lia. Fortsatt blødt, men bedre enn sist. Mindre snø noen steder, mer andre steder.
Brukte 42 minutter opp til toppen fra traktorveien. Tåkete mot nord, knall mot sør og øst. Eggen var skillelinjen mellom tåken.

Samme vei ned og jogga ut dalen. Ikke optimalt med helstive alpine fjellsko, men god trening i snøen.
Så var de fortsatt ikke på parkeringen da jeg brukte 37 minutter fra toppen. Så jogga veien ut til hovedveien. Sendte melding om at jeg bare kjører på videre til de tar meg igjen.
Kom meg nesten hjem før de ankom og da jogga jeg resten.

Fin dag og treningsøkt.

Begynner faktisk å få sansen for Nordlandsfjellet og ruta rett opp her. 550 høydemeter ca så det er effektivt.