Heiberg (16.04.2022)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Heiberg (239m) 16.04.2022 11:53
Utsikt

Traff noen turgåere og spurte om det var ulovlig å kjøre inn til bommen, det bekreftet de at det ikke var.
Overeså derfor skiltet merket privat og kjørte inn og parkerte i dumpa mellom de to siste husene før bommen.
Parkering

Her var det grusvei og Kristen bestemte seg for å gå i joggesko, som pustet. I første sving lå snøen.... skulle han snu? Joggeskoene lekker jo som en sil...Han bestemte seg for å gå videre og se, og dette var heldigvis alt vi så av snø i veien. Fulgte grusveien oppover og kneet mitt klaget mer og mer. Kunne tatt "snarvei-stier" mellom svingene, men gikk ikke med Kristens valg av skotøy, trasket derfor vider på den fine grusveien helt opp. Hadde planlagt denne toppen med sykkel, det droppet vi å ta med i dag.
Postkassen med registrering står frempå kanten der utsikten er, men toppen er en varde bak Telenorbygningene. Vi satte oss på to benker og nøt den fine utsikten og nøtter og sjokolade. Fin sol, men litt trekk gjorde at vi gikk ned igjen før vi hadde tenkt. Fin fuglesang på veien her også. Verken tærne eller knærne mine likte denne grusveien og i alle fall ikke nedturen, så vi bestemte oss for å avslutte med denne toppen og kjøre hjem. Stoppet på Brokelandsheia og trøstespiste skoleboller. Hjalp ikke, men det kommer flere dager.