Endelig V3 (14.04.2022)

Ascents Memurutinden V3 (2,243m) 14.04.2022 14:57
Memurutinden Sørøst for V3 (2,203m) 14.04.2022 14:57
Visits of other PBEs Visa helårsbro (1,095m) 14.04.2022 09:45

Rydding med utgangspunkt Spiterstulen forts.. Alpin start fra Movegen 22. Nysnø gjorde vegen innover Visdalen interessant, men labba i veg innover Skyggenes dal før 10.00. Hard skare under nysnøen gjorde transportetappen overkommelig. Skodda kom og gikk, og egentlig greit at det ikke var steikende sol oppover breen.

Skredfaren tatt i betraktning, ble det vurdering om hvilken renne vi skulle velge opp. Vi valgte å gå der det var mest stein. Litt spennende bortover ryggen, men helt greit. På et tidspunkt bytta Sekretæren til andre sko, og da gikk det som en lek med klyvinga. Hadde et slyngetau i sekken som vi brukte over et litt vanskelig parti. Endelig toppen på V3 på tredje forsøk. Knallvær over ca 1800 meter.

Vi hadde også planer om Nørdre Hesten, men da vi kom ned på breen igjen var skodda kommet. Den kan stå til en annen anledning. Turplanleggeren har vært der, og Sekretæren mangler ti høgdemeter…

Grei retur - men ymse føre ned Hellstugubreen. Traff to andre på tur opp med pulk, og fikk en lang fjellprat. Alt i alt en flott dag, god tid, lange pauser og dusj på Spiterstulen :)