Sigridtjønnfjell (10.04.2022)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Sigridtjønnfjell (796m) 10.04.2022 10:13

Etter å ha vært på Reinsvassnuten i går, ville vi prøve oss på denne i dag. Vi bestemte oss for å prøve å gå så langt vi kunne og heller snu om kroppen min ikke ville mer, eller vinden ble for ille. Vi gikk fra Berit og Jan sin hytte. Snøen bar for det meste i dag også. Berit og Jan tok dem frem opp og ned en renne, mens våre ble i sekken hel veien.
Gikk innover over mange vann med veldig tykk is. Blir nok lenge til isen går på disse vannene. Gikk der vi fant det best å gå ang. snøforhold og åpne bekker.
På toppen blåste luen min av hodet mitt og da jeg skulle hente den kastet vinden meg bortover. Skikkelig vind på toppen i dag, så vi gikk ned igjen i lia og spiste nisten vår i sol og le. Satt lenge og kosa oss med kaffe, niste og sjokolade. På nedturen fulgte vi delvis stien på kartet et stykke, men med noen avvik og snarveier. Fin tur i dag også.

Blåste vanvittig på toppen
Toppen med Sigridtjønn i front
Her har de satt fra seg skiene for mange år siden...