Ørteknappknuten - kommunetopp i Lindesnes (27.03.2022)

Written by olgamariet (Olga Marie Torsvik) GSM

Ascents Ørteknappknuten (511m) 27.03.2022
Visits of other PBEs Ørteknappknuten p-lomme (345m) 27.03.2022

Etter Ørnemyrfjellet lørdag, kjørte vi mot Ørteknappen. Vi visste at det lå en del gårder, hus og hytter oppover, men at det var sååå tett...! Jammen ikke lett å finne en diskret plass til både telt og bil. Til slutt falt valget på å parkere ved skisenteret litt lenger borti veien ift turstarten, og campe i skogen oppforbi. Det viste seg å være et ypperlig valg, og etter en bedre primusmiddag sov vi lenge og vel og var veldig uthvilt til dagens program.

Turen i seg selv er svært kort og går på god sti. Så god at den var lett å finne til og med i delvis trugeføre. For det varierte mellom bar bakke og en halv meter snø, på årets beste snøsmeltedag til nå. Varm og deilig, og veldig vått.

Overraskende god utsikt fra toppen, med tanke på skog og ikke svimlende høyde. Skogen var forresten variert og lys og fin, så det var en fin opplevelse :)