Lyfjellet (25.03.2022)

Ascents Kaldåsknipa (504m) 25.03.2022
Kaldåsknipa mast (501m) 25.03.2022
Lyfjellet (486m) 25.03.2022

Helg og vår, goood kombo :D

Jeg er superklar for å ta fatt/fortsette på kommunetoppene til Agder, så selv om vinteren er fin så er det godt når vi nå har kommet til slutten av mars og fjellskoa kommer lenger opp i høyden igjen.

Fredag etter jobb pakket vi i bilen og suste sørover. Værmeldingen hjemme i Sandnes for helga var grå og windy, så det passa ekstra godt å kjøre mot sola.
Vi hadde valgt ut tre topper som alle lå på rundt 500 moh, med tanke på at vi ikke hadde truger eller ski med.

Farsund og Lyfjellet lå nærmeste (og laveste), så det ble en fin start. Vi hadde tenkt å campe litt diskret i nærheten av turstarten, men der ble det brent bråte. Uten tilsyn. Så det utgikk.
Vi lot derfor alt ligge i bilen og tusla oppover på god grusvei. Selv om det ikke er sti ut til selve Lyfjell, så var det plankekjøring å finne veien. Utsikten var fin til tross for skydekket.
Vi la og merke til at det var mange fine plasser å telte her, - tips til andre turgåere med samme interesser :)

Når vi først var her, måtte vi jo oppom Kaldåsknipa og. Og der kom skodda....! Aiaiai. Bare å springe ned igjen til bilen.

Så kjørte vi videre mot Lyngdal for neste eventyr.