Vårskitur til Storskarven (20.03.2022)

Written by Sea2Summit (Svein Eirik Aune) GSM

Ascents Storskarven (1,171m) 20.03.2022

Her var jeg sist 29.12.2009 på en tøff vintertur og da sa jeg til meg selv at denne må gjentas som en vårskitur i sol og sikt ... Som sagt så gjort, da det ble knallvær i helga!

Kjørte opp Sildravegen (bomvei 80kr) som begynte å få litt teleløsning og starta denne gangen fra P-plassen ved start DNT-merkinga til Schulzhytta. Skarpt føre i starten, men etterhvert løsere i varmen. Flere på tur her i dag.

Soldag!
Storskarven i sikte

Gikk opp mellom Sunndalshøgda og toppen og satte igjen skia før toppryggen, da snøen var mer eller mindre glassert. I dag fikk jeg sett meg 360gr rundt i det strålende været :)

Fra toppvarden på Storskarven mot Fongen

Retur i samme spor, men noen skikkelig telemarks-kjøring på det litt sugende føre utover dagen, ble det ikke.
Begynner også å bli litt lite snø til sein påske. Uansett en fin-fin tur!

Nå gjenstår vel bare en sommertur ...