Storåsen i Marker (18.03.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Storåsen i Marker (306m) 18.03.2022 13:07
Hølvannsknatten (291m) 18.03.2022 13:27
Visits of other PBEs Storåsen p-plass (285m) 18.03.2022 12:57
I krysset der rv125 og rv21 møtes, går det også av en liten privat vei som jeg fulgte inn noen hundre meter. Jeg parkerte i en liten veilomme før jeg kom inn til gården. Herfra gikk jeg skogsbilveien oppover mot Storåsen. Deilig å gå i noenlunde isfritt terreng igjen! Fra snuplassen gikk det et tråkk videre også som nesten førte opp til toppen av Storåsen. En haug midt i skogen uten utsikt er vel en grei betegnelse på Storåsen. Jeg satte kursen retning Hølvannsknatten også, og denne "reddet" dagen. Utrolig åpen og flott topp med en storveis utsikt som innbød til en god lunchstopp. Fant en rute som førte meg tilbake til veien og fulgte denne tilbake igjen til bilen.
Fra snuplassen nedenfor Storåsen. Stien kan fremdeles følges nesten helt til topps
Storåsen i Marker er en haug midt inne i skogen
Hølvannsknatten er et mye bedre turmål enn sin noe høyere nabotopp Storåsen