Ramslifjell - Kragerø (11.03.2022)

Written by siroho GSM

Characteristic Snowshoe trip
Ascents Ramslifjell (263m) 11.03.2022 16:03

Kragerød-raid- Ramslifjell

Topp nr to denne dagen. Litt styr med å finne vegen som går parallelt med E18, men vi fant fram. Vi parkerte ute på Gamle Sørlandske for vegen inn til Lindtjenn av isete og det var bom ved brua.

Det var brøytet til Lindkjenn, mens videre innover på vegen måtte vi gå på snø. Det var gått noen før oss, men vi gikk igjennom etter hvert og valgte å ta på trugene. Vi fulgte vegen innover og tok av til venstre på en traktorveg/gammel ferdselsveg (Postvegen?) oppover lia. Fint å gå med trugene, hadde også gått greit på beina her pga hardere snø. Vi gikk uten trugene på nedtur. Det var greit å følge traktorveg/sti helt til topps. Den var merket med røde bånd. Helt greit det når stien ligger under snøen. I deler av det bratteste var det også snøfritt, men mot toppen så var det en del snø igjen. Fint toppområde, men ingen utsikt her heller.

Vi gikk samme veg tilbake, men stort sett på beina, bare helt nede på vegen så måtte vi bruke trugene igjen.

Postveien, litt til nedfalls
Oppover går det på truger, men fin trase å gå i