Nesheia - Kragerø (11.03.2022)

Written by siroho GSM

Ascents Nesheia (163m) 11.03.2022 12:54

Kragerø-raid - Nesheia

Vi bestemte oss på kort varsle å ta en tur til Kragerøområdet pga de planene vi hadde gikk i vasken pga korona både her og der.

Vi bestilte en hytte på Feset gjennom Airbnb som vi hadde som overnattingsted. Greit og billig sted uten noe omgang med andre.

Første topp ble Nesheia på tur ned til Kragerø fra Seljord. Vi parkerte ved banen. Litt snø var det i bekkedalen før vi kom opp i lia. Vi kom oss greit over bekken, ikke så stor vannføring heldig vis. Tråkket igjennom noen steder og det er litt busjing for å komme ned og over og oppover.

Det er bratt oppover, men helt fin fremkommelig. Vi prøvde å skrå slik at vi utnyttet de minst bratte områdene. Kom opp på platået litt nord for toppen så vi måtte gå litt tilbake, men fin å gå i lyngen og litt dyretråkk på kanten var det også.

Det ble en liten bildestopp og så gikk vi ned igjen samme veg som vi kom opp. Vi var vel helt enige begge to at nå har vi vært her og kommer ikke igjen.

Oppover går det, heldigvis ikke snø