Vehusknausen (15.02.2022)

Written by vemundmathiesen (Vemund Mathiesen) GSM

Ascents Vehusknausen (284m) 15.02.2022 17:11
Visits of other PBEs Vehusknausen - klyvepunkt (250m) 15.02.2022 17:11

Jobbreise til Flekkefjord. Benyttet meg av muligheten til å besøke noen korte kommunetopper på vei nedover. Det var duket for dagens andre. Parkerte i ei lomme nedenfor den som er markert på Peakbook, da denne er på gårdstunet og føltes vel inntrengende. Regnbygene som inntok meg forrige topp var nå for alvor kommet innover, og det var bare å kle seg i skalltøy og bite det i seg.

Regnet har tiltatt voldsomt
Ugrei søppelbrenning.

Møtte på bonden som synes jeg var uheldig med været, men sånn er det nå sa jeg. Han var enig. Videre oppover gjennom ufin røyk fra søppelbrenneriet hans før jeg tok av fra veien og inn mot demningen i sørøstenden av Bjorvannet. Krysset denne elegant, og kløv opp til toppen ganske direkte. Var innom litt diverse kandidater før jeg returnerte en litt slakere variant. Tilbake i bilen var jeg søkkblaut.

Klyvepartiet etter demningen sett ovenfra
Mot Hesteheia
Her et sted er muligens toppunktet