Tur ZCC til ZBT (12.02.2022)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Rød topp ZCC (2,015m) 12.02.2022 10:34
Topp CrossCountry venue (1,810m) 12.02.2022 10:34

Ny fridag og ny turmulighet. Jeg ble med bussen opp til ZCC og satte kursen innover til innerste skiløypa før jeg tok til høyre opp skogen langs lys muren som kineserne har laget. En mur sum antagelig dekker strømkabler fra vindmøllene og som er lyssatt, og lyset slås på når det blir mørkt

Innover dalen og langrennsløypene
Opp mot dagens lille topp
Her tok jeg opp langs lys muren
Det var bratt og snøen gjorde det tungt å gå
Tilbakeblikk i det jeg nærmer meg toppen
Jeg kom ikke over lys muren oppe ved toppen, så jeg måtte gå ned til sperregjerdet før det var mulig å krysse den
På toppen stod det et lyssatt stillas tårn
Utsikt mot flere småtopper, men de var på feil side av sperregjerdet og utenfor min rekkevidde
Jeg fulgte vei det første stykket ned, og den øvre delen av veien gikk på riktig side av gjerde
Tilbakeblikk opp veien hvor jeg laget tydelig spor i snøen
Her krysset gjerdet veien og jeg måtte ta ned skogen til dalen

Når jeg kom ned i dalen ble jeg stoppet av et par vakter og de informerte meg om at det ikke var lov å ferdes i terrenget, men etter litt snakk med dem fikk jeg fortsette over åsen til ZBT hvor jeg spiste lunsj.
Neste dag ble vi alle skriftlig informert av TV-selskapet vi jobber for, om at vi ikke fikk lov til å bevege oss i terrenget, så da ble dette dessverre den siste turen i Kina denne gangen