Skitur til Branden ! (04.02.2022)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Branden (708m) 04.02.2022 12:28

Jeg har vel konstatert det før, men Branden er altså ikke helt egnet for skiturer, iallfall ikke skogsetappen!

Men pga grisesur og kraftig vind i dag og mye tette byger så ble det greit å holde seg i le skogen opp til ca 600 meters høyde. Det var ganske lovende vær akkurat ved starten, men det skifter fort når det blåser godt i høgda. Det ble derfor ganske lite sikt til tider mot toppen. Planen om å fortsette mot Eggene måtte utgå i dag. Jeg så svært lite , til tross for skibriller. Det har lagt seg mye snø i fonner mange plasser, og det var helt håpløst å vurdere noe nedkjøring i disse forholdene. Jeg returnerte derfor samme vei, og gikk egentlig ganske greit i skogen, men måtte av med skia et par hundre meter i nederste delen av den bratte skogsstien. JEg var egentlig ganske glad jeg ikke beveget meg oppover Lotsbergdalen i denne føyka.

akkurat ved starten, ser jo lovende ut :-)
Branden
lite sikt mot Eggene...
litt sikt en kort stund
deilig snø selv om den var litt tyngre nedi i forhold till siste supre dager
sofaen til gutterommet var endelig ankommet. vi kjøpte den i november!