Avspaseringsdag (08.10.2012)

Ascents Busufjellet (1,058m) 08.10.2012
Høgdefjellet (1,055m) 08.10.2012
Jevnlisfjellet Sør (830m) 08.10.2012

Tre små turer på en grå fridag, før regnet kom. Fant stier på to av toppene, og tracket disse for peakbook.

Høgdefjellet var først ut, der jeg fant en sti fra øst. Kjekt for andre å vite om!

Utsikt fra Høgdefjellet mot Strøen.

Busufjellet var heller ikke noen stortur, og en nylaget vei jeg ikke visste om kunne gjort turen enda enklere. Se info om denne toppen. En mandag formiddag hadde neppe noen lagt seg opp i om jeg hadde kjørt helt til begynnelsen på stien.

Fra toppen av Busufjellet.

Heldigst var jeg nok på hjemveien. Jeg hadde en times ekstra tid før treningssenteret i Bagn åpnet, og da bommen sto oppe ved skogsveien fra Begnadalen, skjønte jeg muligheten var der til å rekke Jevnlisfjellet i samme slengen. Jeg endte derfor opp med bare 700 m i terrenget på denne toppen, og var langt heldigere med turen enn det Morten har beskrevet før meg. :)

Litt artig å kjøre veien opp hit, som tidvis går langs kanten på "Juvet". Dette juvet har jeg gått opp hele to ganger på 1990-tallet; uframkommelig og vilt! Den ene turen var faktisk en skoletur med elever fra Begnadalen skole - en skoletur jeg måtte love rektor ALDRI å gå igjen med elever. (Så den andre turen ble uten elever...)

Toppvarden på Jevnlisfjellet. Skogkledt og langstrakt ås.

Burde vel plukket med meg mer, men nå kom regnværet som var varslet.

Legger ved gpstracket fra den siste toppen, Jevnlisfjellet: